Zapach zamknięty w słoiku

8.      „Zapach zamknięty w słoiku” – lekcja z zapachami.

Potrzebne będą:

  • świeże lub wysuszone, najbardziej charakterystyczne, wonne zioła (mogą to być: mięta, lawenda, szałwia, dzika róża, goździki, floksy, rozmaryn, macierzanka, wrotycz i inne; można wykorzystać również ziołowe olejki eteryczne)
  • małe słoiki
  • fragment materiału – okrąg (służący do przykrycia słoika)
  • sznurek lub wstążka
  • kartka papieru, pisaki (do wykonania etykiety)

Jak to zrobić?

  • W małych, ozdobnych słoikach umieszczamy zasuszone zioła o intensywnym zapachu. Uczestnicy rozpoznają zapachy, zapamiętują poznane w ten sposób zioła i tworzą pracę – drobny upominek.
  • Komponując zapach inspirujemy się latem. Każdy zapach jest bowiem inny i kojarzy się z innym nastrojem. Ważne by zapach, który zamieścimy w słoikach był mieszanką ziół o intensywnej i charakterystycznej woni np.:

– orzeźwiający: z dodatkiem dużej ilości liści mięty
– romantyczny: z przewagą płatków róży
– uspokajający: z dodatkiem melisy lub dziurawca
– relaksujący: z przewagą lawendy

  • Następnie przykrywamy zioła przygotowanym fragmentem ozdobnego materiału i obwiązujemy sznurkiem lub wstążką. Gotowy zapach możemy jeszcze ozdobić, wykonując własnoręcznie etykietę z napisem, np. „Zapach orzeźwiający”.

zdj. etapy pracy: