Zapach zamknięty w słoiku
8. „Zapach zamknięty w słoiku” – lekcja z zapachami.
Potrzebne będą:
- świeże lub wysuszone, najbardziej charakterystyczne, wonne zioła (mogą to być: mięta, lawenda, szałwia, dzika róża, goździki, floksy, rozmaryn, macierzanka, wrotycz i inne; można wykorzystać również ziołowe olejki eteryczne)
- małe słoiki
- fragment materiału – okrąg (służący do przykrycia słoika)
- sznurek lub wstążka
- kartka papieru, pisaki (do wykonania etykiety)
Jak to zrobić?
- W małych, ozdobnych słoikach umieszczamy zasuszone zioła o intensywnym zapachu. Uczestnicy rozpoznają zapachy, zapamiętują poznane w ten sposób zioła i tworzą pracę – drobny upominek.
- Komponując zapach inspirujemy się latem. Każdy zapach jest bowiem inny i kojarzy się z innym nastrojem. Ważne by zapach, który zamieścimy w słoikach był mieszanką ziół o intensywnej i charakterystycznej woni np.:
– orzeźwiający: z dodatkiem dużej ilości liści mięty
– romantyczny: z przewagą płatków róży
– uspokajający: z dodatkiem melisy lub dziurawca
– relaksujący: z przewagą lawendy
- Następnie przykrywamy zioła przygotowanym fragmentem ozdobnego materiału i obwiązujemy sznurkiem lub wstążką. Gotowy zapach możemy jeszcze ozdobić, wykonując własnoręcznie etykietę z napisem, np. „Zapach orzeźwiający”.
zdj. etapy pracy: